17.4.2020.

Izvor slike: Pexels

Snaga, brzina, motocikli - A1 dan

U članku - Dijelovi i troškovi polaganja vozačkog ispita naveli smo detalje vezane uz B kategoriju vozila i zanimljivosti vezane uz mobilnu aplikaciju koja donosi razne vozačke izazove. Ovaj put vam donosimo više detalja vezanih uz A kategorije vozila, zanimljive činjenice vezane uz motocikle, kao i korisne savjete. Jeste li znali da je Yamaha u početku bila proizvođač klavira?

U prošlom članku naveli smo detalje vezane uz B kategoriju vozila. Ovdje ćemo navesti još neke od kategorija i vozila koja pripadaju tim kategorijama.
 

Kategorije i vozila:

 
  • AM - mopedi i motokultivatori
  • A1 - motocikli, sa ili bez bočne prikolice, obujma motora do 125 cm3 i snage motora do 11kW, a odnos snage i mase ne smije prijeći 0,1 kW/kg te motorna vozila na tri kotača do 15kW
  • A2 - motocikli, sa ili bez bočne prikolice, snage motora do 35 kW s omjerom snage/mase do 0,2 kW/kg, a ne potječu od vozila s dvostruko većom snagom
  • A - motocikli sa ili bez bočne prikolice, motorna vozila na tri kotača sa snagom preko 15 kW
 
Pravo upisa autoškole za A1 kategoriju stječete s navršenih 15 i pol godina, a završnom 
ispitu možete pristupiti sa 16 godina. Autoškola GOLF iz Splita osposobljava kandidate za A1 kategoriju po cijeni od 4.650,00 kn, a za one koji posjeduju vozačku dozvolu A1 bez poluge mjenjača 900,00 kn. Osposobljava vozače za i za A2, A i B kategorije. 
Pravo upisa za A2 kategoriju stječe se s navršenih 17 i pol godina, a polaznici A kategorije moraju imati 24 godine.
Iako su nastava i ispitni rokovi u autoškolama trenutno odgođeni, ured Autoškole Tratinčica iz Osijeka otvoren je za vas 9-12h, od ponedjeljka do petka. 
 
 
 

Zanimljivosti o motociklima:

 
  • Yamaha je u početku bila samo proizvođač klavira, ali danas je multinacionalna kompanija koja proizvodi brodove, motore automobila, bazene, industrijske robote, invalidska kolica, elektroniku, motore kamp kućice i aute za golf
  • nošenje kaciga u vožnji motora postalo je obvezno nakon što je Colonel T.E. Lawrence (Lawrence of Arabia) poginuo je u nesreći s motociklom; u pokušaju izbjegavanja dva dječaka na biciklu
  • Arai kacige su u svijetu prepoznate kao vodeće kacige za motore, ali Arai Helmets tvrtka je započela kao tvrtka za proizvodnju šešira u Japanu; vlasnik Hirotake Arai bio je kaskader na motociklu
  • gume na modernim sportskim motociklima ne sadrže prirodnu gumu, nego se sastoje od sintetičke gume zbog izdržljivosti i trenja
  • Honda, Yamaha i Hero MotoCorp su tri vodeća proizvođača motocikala u svijetu
  • glumac Keanu Reeves toliko voli motocikle da je dio zarade od filma Matrix iskoristio da pokloni jedan Harley Davidson svakom kaskaderu iz navedenog filma, a kasnije je i osnovao tvrtku Arch Motorcycle
 
Izvor fotografije: Unsplash
 

Kupnja i vožnja motocikla

 
Pri kupnji motocikla treba razmišljati racionalno i voditi računa i o pitanju sigurnosti, nije jednako voziti automobil i motocikl. Biti iskusni vozač automobila ne znači da ste automatski pokriveni i kao vozač motocikla. 
 
Pri odabiru motocikla je, osim visine motocikla bitna i visina sjedala. Bilo bi dobro istražiti dostupnost dijelova motocikla kojeg želite kupiti kako ne biste imali problema kad bude prekasno. Također, treba u startu računati da vas, osim troška kupnje samog motocikla, očekuju troškovi koji se odnose na kupnju kacige, rukavica, čizmi, jakne i hlača
 
Vožnja motocikla znači manju sigurnost u odnosu na vožnju automobila jer ste izloženiji, nemate ni pojas niti zračne jastuke, a vaš najbolji alat za spas u opasnoj situaciji su vaši refleksi i vozačke sposobnosti. 

Izvor fotografije: Unsplash

Oprez u prometu
 

Nažalost, u prometu se događa velik broj prometnih nezgoda. Moramo voziti oprezno i voditi računa o sigurnosti sebe i ostalih sudionika u prometu. U nastavku ćemo navesti neke od činjenica i uzroka prometnih nezgoda u svijetu:
 
  • ako netko misli da može obavljati više radnji odjednom kada upravlja vozilom, nije u pravu jer svaka nepotrebna radnja će umanjiti koncentraciju vozača i dovesti ga u potencijalnu opasnost
  • kada multitaskamo, aktivnost očiju se također uspori i naše vještine rješavanja problema se umanjuju
  • potrebno je otprilike 13 sekunda da bi vratili fokus na okruženje i vožnju, ako smo pogledali nešto na mobitelu, makar na sekundu
  • ljudi su skloni voziti opuštenije kada su u poznatom okruženju, treba biti opušten, ali i dalje na oprezu i voziti savjesno
  • studija iz 2009. godine je pokazala da pisanje poruka u vožnji povećava mogućnosti za opasnom situacijom u prometu za 23 puta
Autorica: Ines Ivanović

Ostavite komentar

Komentari

Budite prvi koji će komentirati...
X
Kolačići

Kolačići ("cookies") omogućuju pravilno funkcioniranje ove stranice. Daljnjim korištenjem ove stranicu prihvaćate korištenje cookies (kolačića) i pravila o privatnosti. Više o tome pročitajte ovdje